Вівторок, 21.11.2017, 11:12
Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Мої статті

Шляхи розв’язання завдань морального виховання


Шляхами розв’язання завдань морального виховання є:

-         повага педагога  до кожної дитини;                                                                                    - емоційно- позитивне спілкування дошільників один з одним;                                          

-         організація повсякденної спільної творчої діяльності дітей і дорослих.      

  Опираючись на ці принципи я формує у дітей соціально - комунікативні вміння й навички, дружні почуття, колективні взаємини, створює сприятливі умови для виховання чуйності, співчуття, турботи, доброти.                                                                                                                               Основними положеннями гуманно – особистісного підходу до дитини вважається:

-         віра у неповторність дитини, у те, що вона – єдина, унікальна, не схожа на жодну іншу і не є точною копією батьків;

-         дитину треба любити і поважати, незважаючи ні на що;

-         надавати їй право повноцінно прожити кожен період власного життя;

-         вчинки дитини слід аналізувати й розуміти, а не лише засуджувати чи схвалювати;

-         основну увагу треба приділяти не так корекції поведінки дитини, як налагодженню довірливих стосунків.

-          не ставитися до дитини залежно від успіхів її у навчанні. Не критикувати дитину за неуспішність.

-          не порівнювати дитину з іншими дітьми.

-          спиратися на кращі якості дитини.

-          дозволяти дитині бути собою, зі своїми вадами, вразливими місцями та чеснотами. Приймати її такою, якою вона є, підкреслювати її сильні властивості.

-         обираючи прийоми виховного впливу, вдаватися здебільшого до ласки і заохочення, а не до покарання та осуду.

-          намагатися впливати на дитину проханням - це найефективніший спосіб давати їй інструкції.

       Моральне формування особистості дошкільника вимагає дотримання певних педагогічних умов:

- чіткої постановки виховних завдань, спямованих на створення гуманних взаємин у дитячому колективі;

- гуманного ставлення вихователя до дітей, прагнення зрозуміти дитину, її стан, мотиви вчинків;

- створення умов для активної діяльності дітей, що формує доброзичливі взаємини, принципи колективізму.

              Як уже зазначалось, роль дорослого у моральному розвитку дошкільника дуже велика. Стосунки "Вихователь – дитина ” сприймаються й переживаються дітьми зі знаком "плюс”, або "мінус”. Від цього залежить комфорт дитини, її настрій, сприйняття оточуючого.

           У своїй роботі з морального виховання я опирається на дієвий підхід. Це означає, що педагогічним інструментом виховання для мене служать різні види діяльності дітей. Навчання дітей норм морального поводження здійснюю у спільній грі, або спільній праці.У діяльності, особливо ігровій, виникають ситуації (іноді їх створюю навмисно, цілеспрямовано), які дозволяють підтримувати позитивні прояви дітей, формулювати правила поведінки.

       Важливе місце в роботі з дітьми займає підготовка до навчання в школі. Навчальні мотиви дошкільника виникають у ситуаціях, пов’язаних із грою, малюванням, конструюванням, практичними завданнями. Соціальні мотиви, як внутрішні побудники моральних вчинків формуються під впливом систематичної роботи з розвитку моральної свідомості дитини. Особливе значення надаю творчим роботам дітей, що дозволяють не тільки розвивати моральну свідомість, але й уникати повчальності, зайвого дидактизму, а вихованці старшої підгрупи досягають оптимального для умов дитячого садка розвитку. У цьому віці відзначається значна диференціація видів діяльності, у яких дитина може виявити самостійність у прийнятті норм поведінки і регулюванні її відповідно до внутрішніх мотивів.

Категорія: Мої статті | Додав: DNZ_Lypka (30.10.2013)
Переглядів: 482 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: